För att få "boxar" i menyn

2011-07-17 @ 17:16:32

1) Gå först in i stilmallen. Där lägger du in denna koden längst ner:
#box {
margin-left: 0px;
width: 185px;
padding: 10px 10px 10px 10px;
background: #FFFFFF;
}

Sedan får du ändra width och det andra så att det blir som du vill ha det.

2) Gå till kodmallar.
 För att göra själva boxarna gör du såhär:
Där boxen ska "börja", lägger du in <div id="box"> och där den ska sluta lägger du in </div><br>.
Det kan till exempel se ut på detta vis för att få kategorierna i en box:

<div id="box">
<div>Kategorier</div>
<ul>
<tag:categorylist>
<li><a href="${CategoryLink}">${CategoryName}</a></li>
</tag:categorylist>
</ul>
</div><br>

<br> gör så att det blir ett mellanrum mellan boxarna, så glöm inte den!

Det är väldigt svårt att förklara, men det var ungefär så här mycket hjälp jag fick, man får testa sig fram, jag gjorde om mitt typ 10 gånger innan jag tyckte att det blev bra, så ge inte upp ;)

Hoppas att jag kunde hjälpa er lite, om ni behöver mer hjälp med detta så kontakta mig via mejl.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback