Överraskning 2013-06-12

2013-08-08 @ 14:57:31
 
Liten blir stor.
Idag fyller en av mina underbara vänner 17 år, Cajsa. Liten blir stor, ett steg närmre vuxen livet, mer ansvar, körkort, lagligt drickande, studenten och mycket, mycket mer.
Jag och nitton andra ställde till med barnkalas på Kennys intiativ, Cajsas pojkvän. Efter ballongblåsande, bakande, partytält fixande, dekerationer och annat smygande träffades vi idag tjugo förväntansfulla och spralliga människor hemma hos Cajsa i väntan på födelsedagsbarnet. Efter skratt, presenter, kramar och sång frossade vi i alla tänkbara bakelser och kakor. Det blev ett mysigt barnkalas med saft och kakor, precis som det ska vara. Vi spelade kubb, körde charader och lekte andra lekar som tillät barnen inom oss att komma fram. Dunkgömme som får mig att minnas min kära lågstadietid då allt handlande om det, king out och killarna tar tjejerna. Visst saknar man den tiden, eller vad säger ni?
Senare på kvällen bjöds det på grillat, vi åt, pratade och hade det så där extra mysigt. Vi lekte ännu fler lekar, lekar där vi allihopa skulle dela med oss av en hemlighet, så nu vet alla att jag var hemligt förälskad i Joey Tempes, sångaren i bandet Europe när jag var liten. Vi frossade i ännu mer gottis, godis, chips och bål, spelade lite kubb och bara njöt av sällskapet. Barnkalas, ett oerhört lyckat sådant, skratt och leenden. Mina fina vänner, guldvärda. 
 
Grattis Cajsa!

Kommentarer
Postat av: by cajsab

Fin blogg ! Har du we heart it? Checka då in min blogg ! :)

2013-08-12 @ 15:58:52
URL: http://bycajsab.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback